Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2012 17:57 - ТОМИНА НЕДЕЛЯ ......НЕСЛУЧАЙНА РАЗХОДКА.......
Автор: ivankalilova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10724 Коментари: 23 Гласове:
48

Последна промяна: 23.04.2012 07:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Днес е Томина неделя.
Съвсем бях забравила /да ми прости Господ/......Забързано ежедневие, един почивен ден, безброй домашни задължения........И вместо да се заема с изпълнението им ..... в миг предлагам на съпруга си да отидем на разходка 
Поемаме.......за манастира Седемте престола!
За кой ли път се убеждавам, че нищо в живота ми не е случайно .......
Но първо ще ви разказа за днешния празник!

ТОМИНА НЕДЕЛЯ
 
Почита се паметта на Свети Тома, един от 12-те Христови ученици, известен с прозвището Неверни. 

Това наименование идва от евангелските писания, които разказват, че когато мълвата за изчезналото тяло Господне се разнесла, единствен апостол Тома не повярвал и за да се убеди в чудото, поискал да пипне раните от гвоздеите, с които Исус бил прикован на кръста.

На осмия ден от възкръсването си Христос отишъл при Тома и му казал: "Дай си пръста тук и виж ръцете ми, дай ръката си и я сложи на ребрата ми. И не бъди невярващ, а вярващ. Понеже ме видя, повярва ли? Блажени са тези, които, без да видят, са повярвали." Когато Тома сам се убедил във възкресението, паднал на колене пред Спасителя и молил за прошка.

Това моментно неверие на апостол Тома става олицетворение на миговете на колебание и съмнение, в които изпада всеки един човек.

Томина неделя е последният ден от седмицата след Великден, наречена Светла или Празна неделя, защото е "празна" откъм работа - в седемте дни не се работи.

На Томина неделя жените повторно боядисват яйца и ги раздават за душите на покойните си близки, като вярват, че така ще ги предпазят от превъплъщаване.

.....Да ......сякаш някой ни напомни, че точно днес трябва да бъда тук .......в манастира Седемте престола!
Официалното му име е манастир Света Богородица, но малко хора го познават така. По-популярен е с имената Седемте престола и Осеновлашки манастир.

image
Много обичам да посещавам този манастир,тук се чувствам невероятно 
image
Двора на манастира е тлкова подреден и уютен....
Мястото е магично, божествено, кътче от земния български рай, изумително съчетание между природа и святост, между вечност и настояще, между история и митология.
Щом престъпите прага на това свято място, моментално ще бъдете запленени от гледката и необикновената атмосфера. Сравнително малкият манастирски двор силно впечатлява всеки посетител със своята добре поддържана градина с много цветя, цъфтящи храсти и стари дървета, едно от които е едновековна секвоя.
image
Прекрасни са и балканските поточета.....ромолят и бързат към река Габровница.........
image

А разходката ни продължава....отправяме се към 

image

Тук сме решили да обядваме пъстърва, но май ние не сме единствените  гладни........

image

От другата страна тайно ни наблюдава някой......

image

Това бе нашата разходка!
Тръгвам с мъничко тъга, но зная ,че скоро пак ще се върна......нещо все ме тегли тук......
image

Днес имен ден празнуват всички, носещи имената Тома, Томислав, Томислава.
 
       ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВСИЧКИ ИМЕННИЦИ

          И НА ТЕЗИ, КОИТО ПОЧИТАТ ТОЗИ ДЕН!
image





Гласувай:
48



1. makont - Само така, Ванче!
22.04.2012 18:23
Скъсваш веригите и излизаш на разходка, аман от работа.. Много ми хареса този манастир. Толкова подредено и красиво. Поздрави от мен и хубава нова седмица!
цитирай
2. gocho52 - Ах!...
22.04.2012 18:26
Едно маце!
цитирай
3. mariniki - благодаря ти, мила Ваня... за този красив постинг...
22.04.2012 18:39
мило и драго ми беше да се разхождам с вас...
светло и топло ми е в душата...с обич..
цитирай
4. kalin8 - Чудесен постинг!
22.04.2012 18:41
И аз сега научих, че е Томина неделя днес...
Честито на именниците!
Б.
цитирай
5. erato7 - Ванюшка, привет! Не съм ходила в ...
22.04.2012 18:44
Ванюшка, привет! Не съм ходила в този манастир, но си го отбелязвам на картата.
Много хубави снимки ни представяш. Благодаря ти!
цитирай
6. tota - Благодаря, Ваня!
22.04.2012 19:36
За първи път виждам този манастир, благодарение на твоето представяне!

Здраве и живот ти пожелавам и светли дни!
цитирай
7. stela50 - Дори не бях чувала за този манастир , Ваня ...
22.04.2012 19:37
Благодаря ти за хубавия разказ , прекрасни снимки
и възможността да посетя още едно свято място .
Много красиво и уютно - добре поддържан манастир .
А е прекрасно , че си се откъснала от работата -
тя край няма и сте предприели тази чудна разходка.
Изглеждате прекрасно , все едно , че бях с вас ...
Поздрави и прегръдки , мила приятелко !
цитирай
8. injir - Много хубава Томина неделя.:)
22.04.2012 19:48
Много хубава Томина неделя.:)
цитирай
9. megg - Привет, Ванюшка!
22.04.2012 20:06
И аз обичам така - работата никога не свършва ... но удовлетворението от докосване до нови места е така зареждащо, особено когато местата се свети, на свят ден. Благодаря ти за представянето на този непознат за мен храм!
Прекрасни снимки, мила Ванче, а тази с Котаранчо лакомник е така развеселяваща!
Хубава седмица! :))
цитирай
10. bven - Благодаря ти, Ваня, за този красив постинг!
22.04.2012 20:22
Не знаех нищо за манастира, но това е един прекрасен райски кът от България! Красотата и чистата енергия сигурно правят от него привлекателно място за всеки един.
Нека са честити именниците, поздравени с толкова хубави снимки!
Нека бъде лека и сияйна новата седмица!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - Здравей, мила Ваня! Вълшебна разхозка, благодаря ти от сърце!
22.04.2012 20:37
"Блажени са тези, които, без да видят, са повярвали."

~*~

От теб научавам, че "Томина неделя е последният ден от седмицата след Великден, наречена Светла или Празна неделя, защото е "празна" откъм работа - в седемте дни не се работи.". Неделя не бива да се работи, грехота е, а аз не само че не отидох на църква, но цял ден си намирах работа из къщи - това е, неграмотна съм, но вече ще знам. Не се смята грях, защото не съм знаела!?:)

Наистина, манастирът има силно излъчване, а секвоята е едно от най-любимите ми дървета! Това е първият път, когато ти ме водиш там - никога не съм била... Дори не знаех, че Седемте престола и Осеновлашки манастир е една и съща обител. Благодаря ти за споделената разходка, а и за това, че ми припомни за свети Тома... и за верността. Прегръщам те и хубава, светла вечер, Ванюшка!:)
цитирай
12. ivankalilova - 1. makont- Благодаря, че се разходи ...
22.04.2012 20:59
1. makont- Благодаря, че се разходи с мен, Майче !
И въпреки, че днес бе препълнено от хора .......беше невероятно!
ХУБАВА СЕДМИЦА И ЗА ТЕБ!:)))

2.gocho52--РАДВАМ СЕ , ЧЕ ТИ ХАРЕСА!:))))))))))))))))))))))

3. mariniki --Много се радвам, че се разходи заедно с нас , Маги ! Тук наистина е много, много красиво !
Слънчева и усмихната седмица!:)))

4. kalin8--Много здраве и за теб, Боре !:)))

5.erato7--Благодаря, миличка ! Този път непременно се обади , моля! Наистина можем да се разходим заедно! Успешна нова седмица!

6. tota--Благодаря, Ати! Историята на самия манастир е много интересна ! Скоро ще разкажа подробно за него!
Хубава вечер! Поздрави!:)))

7. stela50 --Мила приятелко ,много се радвам ,че те заведох на това прекрасно място !Не само в манастира , а и наоколо природата е много красива , има много места........красиви и интересни !Ще разкажа за всички тях поотделно !
Прегръщам те с много обич и ти желая ползотворна нова седмица!:)))

8. injir --От сърце благодаря! РАДВАМ СЕ , ЧЕ СИ ТУК!:) Нежна и спокойна вечер!:)))

9.megg -Привет, миличка!Много пъти сме идвали тук , но всеки път е вълнуващо, зареждащо .......Прекрасно е !Радвам се, че се разходи заедно с нас !
РЕГРЪЩАМ ТЕ И ТИ ЖЕЛАЯ ТОПЛА, СЛЪНЧЕВА И УСПЕШНА НОВА СЕДМИЦА!:)))

10.bven--Наистина миличка, това е едно прекрасно райско кътче от нашата родина!
Изумително съчетание между природа и святост, между вечност и настояще, между история и митология.
Лека и сияйна да е и твоята седмица!:)))
цитирай
13. naidobriq - Чудесна разходка ни предложи Ваня.Благодаря за което..
23.04.2012 08:42
Поздражи и сърдечни прегръдки:)
цитирай
14. ivankalilova - "Блажени са тези, които, без ...
23.04.2012 10:09
malchaniaotnadejda7 написа:
"Блажени са тези, които, без да видят, са повярвали."

~*~

От теб научавам, че "Томина неделя е последният ден от седмицата след Великден, наречена Светла или Празна неделя, защото е "празна" откъм работа - в седемте дни не се работи.". Неделя не бива да се работи, грехота е, а аз не само че не отидох на църква, но цял ден си намирах работа из къщи - това е, неграмотна съм, но вече ще знам. Не се смята грях, защото не съм знаела!?:)

Наистина, манастирът има силно излъчване, а секвоята е едно от най-любимите ми дървета! Това е първият път, когато ти ме водиш там - никога не съм била... Дори не знаех, че Седемте престола и Осеновлашки манастир е една и съща обител. Благодаря ти за споделената разходка, а и за това, че ми припомни за свети Тома... и за верността. Прегръщам те и хубава, светла вечер, Ванюшка!:)

Щастлива съм, миличка , че се разходихме заедно, и най-вече ,че бях полезна с информацията !
За мен бе истинско удоволствие !Благодаря!
Слънце и много усмивки ти желая през новата седмица!
Поздрави и прегръдки, топли!:)))
цитирай
15. ivankalilova - Поздражи и сърдечни прегръдки:...
23.04.2012 10:10
naidobriq написа:
Поздражи и сърдечни прегръдки:)

:))))))))))))) АЗ ТИ БЛАГОДАРЯ, ПРИКАЗНА АНИЧКА!
Хубава нова седмица и за теб, слънчева и изпълнена с много настроение!:)))
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Много красиво и подредено място, не ...
23.04.2012 14:11
Много красиво и подредено място, не съм и чувала за него, а снимките ти са разкошни.
цитирай
17. daan - :)
23.04.2012 16:09
ПРИЈАТЕЛКЕ МНОГУ УБАВОч)
А РИБАТА... ОХХХ .. МИ СЕ ПРИЈАДЕ:)
ПРИМИ МНОГУ ПОЗДРАВИ:)
СУГУРНО МНОГУ УБАВО СИ ПОМИНАВТЕ СО МАЖ ТИ ТАМУ:))
цитирай
18. priqtel12 - Благодаря ти
23.04.2012 21:56
за прекрасната разходка!
Поздрави и прегръдки от мен!
цитирай
19. pevetsa - Да знаеш Ванче, направо ти "...
24.04.2012 07:56
Да знаеш Ванче, направо ти "завидях" ... :)))))))))
цитирай
20. ckarlet - О, много ми хареса това място, Ва...
24.04.2012 18:47
О, много ми хареса това място, Ванче! Страхотни снимки си направила.
И толкова китен и подреден двор на манастир...Вярвам, че подобно място действа пречистващо!
Поздрави!
цитирай
21. alexs - Поздрави Ваня! Прекрасни снимки, ...
25.04.2012 10:43
Поздрави Ваня! Прекрасни снимки, но най ми хареса онова пернато двукрако!
цитирай
22. iliada1 - Чудесен пост!Поздрави,Ваня!
29.04.2012 15:39
Чудесен пост!Поздрави,Ваня!
цитирай
23. bgwest - Манастира "Козма и Дамян&...
05.05.2012 01:31
Манастира "Козма и Дамян",Ваня.По-стар е от Бачковския и е на десетина километра от него.Магическо място.
Поздрави!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivankalilova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3106214
Постинги: 225
Коментари: 6107
Гласове: 19223
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930